fbpx
Vir: instagram.com @fuzzylogicbrewing

Zakaj se azijski pivovarji selijo v Vietnam?

Vietnam je v odlični poziciji, da postane zatočišče azijskih ljubiteljev craft piva. Država že ima dobro razvito pivovarsko sceno, v zadnjih letih pa jim je uspelo privabiti ogromno količino craft pivovarjev. Preverimo zakaj.

V kolikor mislite, da je craft pivo primerno le za evropske in ameriške trge, pomislite še enkrat. Samo v mestu Ho Chi Minh, je število craft pivovarn primerljivo s tistimi v zahodnih državah. Samo v zadnjem letu se je v mestu odrlo več kot 30 novih pivovarn. Vietnam je med drugim domovanje svetovno priznane in nagrajene pivovarne Pasteur Street Brewing, ki se ponaša s kakavovimi zrni obogaten Stout.

Vir: tripadvisor.com

Vietnamski trg piva

Vietnam je s 2.2 odstotnim svetovnim deležem in 3,8 milijoni kilolitrov popitega piva največji trg v jugovzhodni Aziji. Pričakovano na trgu prevladujejo mednarodne znamke kot so Heiniken, Carlsberg, Sapporo Breweries, Hanoi Beer in ostali. To seveda ne pomeni, da na vietnamskem trgu ni prostora za craft pivo. Ravno nasprotno, vietnamska craft scena je edina rastoča v regiji. Prednost dajejo domačim surovinam in okusom.

Vietnam je dom mnogim začimbam, sadju in eksotičnim rastlinam. Veliko teh je uporabljenih pri varjenju piva, tu lahko omenimo limonsko travo, pasjonko, kavo in kakav.

Vietnamski varilci so tako manj odvisni od uvoza surovin in lahko dosegajo primerljive prodajne cene s tistimi, ki jih določijo komercialne pivovarne. Zakonodaja v državi je prav tako naklonjena craft pivovarstvu. Z najmanj strogimi pogoji in regulacijo v regiji, lahko pivovarji v Vietnamu proizvedejo precej manj, če tako želijo. Za primer lahko damo sosednjo Tajsko. Tam morajo pivovarji na leto minimalno zvariti 10000 litrov piva. V Vietnamu le zakonsko predpisanih le 1000 litrov. Mnogi tajski pivovarji so zato svoje proizvodne obrate preselili v Vietnam saj lahko tam proizvedejo manj.

Demografija prav tako igra pomembno vlogo pri craft pivu v Vietnamu. Generacija Z ostaja v stiku z globalnimi trendi, poizkušanje in pitje craft piva tako za njih pomeni nek dodaten statusni in družbeni simbol. Cilj opiti se s pivom usahuje, mnogi prisegajo na zmerno uživanje piva a posegajo po kvalitetnejših, domačih zvarkih.

Vir: silverkris.com

Prihodnost craft industrije

Kljub temu, da trg še vedno prevladujejo komercialne pivovarne, craft pivo vztrajno povečuje svoj delež. Največja prednost je cenovna dostopnost in velik delež mladih, ki posegajo po njemu. V nedavni anketi je kar 46 % vprašanih potrdilo da so poizkusili vsaj eno craft pivo.

Pivovarska prihodnost v Vietnamu bo zanimiva in vredna pozornosti.