Na drugi strani luže, je craft pivo precej bolj uveljavljeno kot pri nas. Čeprav imajo nekatere evropske države bogato tradicijo piva (Češka, Nemčija, VB), se smatra, da se je trend craft piva pričel v ZDA. Poleg aromatičnega hmelja, ki je prepoznavni znak njihovih piv, so Američani na splošno zelo odprti za “odštekane” ideje in drugačnost – tudi pri pivu.
Prva zgodba, ki smo si jo izbrali je zgodba Athletic Brewing Company. Njihov način je bil celo za ZDA precej nepredstavljiv. Pivovarna se je namreč odločila, da bo na trgu prisotna izključno z brezalkoholnim pivom.
Pivovarna Athletic Brewing Company je nastala leta 2017. Izgleda kot tista klasična zgodba o uspehu, saj so pivo najprej kuhali v praznem skladišču. A to jih ni ustavilo, da nebi na prvo mesto postavili kvalitete izdelka. Odločili so se, da ne bojo lansirali piva, dokler ne bo na takšnem nivoju, da se po okusu ne razlikuje od alkoholnega piva.
Pivovarna je od leta 2018 do 2021 prejela več kot 40 nagrad. Tudi nekatere najbolj priznane, kot so; Great American Beer Festival, World Beer Awards in US Open Beer Championship leta 2021. Rezultat pripisujejo uporabi najboljših sestavin in ohranjanju enakega postopka varjenja piva.
Athletic je s svojo idejo privabil tudi ugledne vlagatelje, med njimi tudi znane športnike, vključno z zvezdnikoma lige NFL, J.J. Wattom in Justin Tuckom ter kolesarjem Lance Armstrongom. V petih letih obstoja so dosegli 51 % delež ameriškega trga brezalkoholnega craft piva in leta 2021 presegli proizvodnjo 100.000 sodov. V letu 2020 so prodali za približno 15 milijonov dolarjev piva in karboniziranih pijač z dodatkom hmelja, ter tako za 500 % presegli prodajo iz leta 2019.
Letos se lahko se pohvalijo z novim objektom v Milfordu (Connecticutu), ki meri 140.000 kvadratnih metrov, saj so prerasli trenutno zmogljivost proizvodnje in distribucije. To sicer glede na obstoječ tržni delež niti ni čudno, saj je po podatkih IWSR Drinks Market Analysis, kategorija brezalkoholnih piv lani v ZDA zrasla za več kot 28 %.
Mnenje za takšen trend je, da se ljudje v ZDA glede pitja alkohola vse bolj ozaveščajo in da trend nakazuje na odmik od pretiranega uživanja alkohola. Večji poudarek dajejo zmernosti in pijejo manj, a bolje. V skladu s tem svojo uspešno zgodbo gradi tudi Athletic Brewing Company.
Vir: Athletic Brewing Company
Komentarji